Igång med bloggandet igen

Ja efter nästan ett halvår av inget bloggande börjar jag igen .Efter insperation av anra bloggar  och att jag blev sugen själv .

Att jag inte bloggat på ett halvår beror nog på att det har vart mkt i skolan .Hoppaps jag hinner fortsätta med att blogga sen när skolan börjat igen om 2 dagar .

Jag fattar inte att jullovet har gått så fort ,det känns inte alls som jullov överhuvudtaget egentligen .Finns ingen snö eller någonting .Unefär för ett årsen vare vi vemdalen tsm med moa och hennes familj det var faktiskt det roligaste vi har gjor t.Vi hade världens snyggaste skidlärare med grr säger jag bara .Vi firade även nyår  där och sncka om att de skööt racketer i våran stuga som vasr lite högre upp man fick typ åka uppför en backe för att komma dit.Iallafall hade vi världensförsta parkett ,vi hade ett jättestort fönster sen skööt de racketer kul var det  iallfall .

De senaste dagarna har jag vart och sett på maria .När hon och hennes innebandylag spelade coop forum cup .Det gick väl inte så bra det förlorade 3 matcher med 2-1 och spelade ovagjort 3-3 när de mötte linköping i 4:e matchen .De kom inte till ngt slutspel men de har ju inte  tränat på hela lovet och helt plötsligt ska de spela cup , men maria hade iallafall kul och jag älskar att se på innebandy ,haha det 'är så roligt när de taklar varandra och slåss med klubberna för att få boll en.

Jag kan ju berätta vad som hänt idag .
Morgonen började med att jag vaknade kl 3 efter det så somna jag om .Sen vacknade jag och satte på tv .
Efter det gick jag upp käka frukost och eva klara kom förbi .sen så åkte maria på innebandy träning och  mamma o pappa åkte in till stan för att handla .Så då va jag ensam hemma själv .det var ganska skönnt.Jag satt vi datorn och läste bloggar och så på klipp från tv 4 .

sedan kom mamma och pappa hem och de började laga mat senare kom maria hem och käkade med oss.Idag blev det potatis mos med fisk .
Efter lunchen hade jag och maria bestämmt oss för att åka skridskor mwn så klart var det ngt som skulle krångla denna gången var det mina skriskor som var för små .Så pappa fick gå ut i garget och  leta  men han hittade inga .
Efter de tså ringde mamma inger ,linas mamma och frågade ifall de  hade några skridskor i min storlek och det trodde hon.Vi åkte dit och  pprovade dem men de passade inte så det blev  att åka  hem igen .och jag och maria började se på tv och på film.

nu har vi sett färdigt på förädrafällan och vi ska snart äta  innan beverly hills börjar .Asså jag kan inte få nog av d et .Jag dyrkar det .
Nu ser jag att det bara är 25 min kvar och jag måste hinna äta.
Imorgon måste jag plugga lite och även städa .Men ska försöka plocka upp det värsta ikväll .

Här får ni en bild som är tagen från helgen .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0