Paj

Här kommer den super goda pajen jag hade på min födelse dag

Till degen begöver du
3 dl vetemjöl
150 g smör
4 msk vatten

Till fyllningen behöver du :
½ kilo jordgubbar
6 msk rödvinbärsgele (ingetmåste ,jag brukar smälta gelantinblad och hälla i lite saft)
egen vanilj kräm eller marsansås

Så här gör du:
1.Lägg mjölet i en skål och smula sönder smöret  till en grynig masa
2.Tissätt  vattnet och arbeta snabbt ihop den till en deg.
3.Låt den stå  kallt i en timme
4.Kavla ut degen och lägg i formoen
5.Grädda sedan i ca 20 min i 225grader
6.låt skalet svalna och lägg sedan  i vaniljkrämen och lägg på jordgubbarna ,eller ngn anna god frukt du vill ha ec kiwi .





Kommentarer
Postat av: Rita

Kul, ska absolut kopiera det här receptet och kolla på det nån gång när jag är sugen på att baka nått riktigt smaskigt! Grymt gott ser det ut :P Kul att du ansträngde dig så och skrev ner receptet sötis! <3

2009-06-01 @ 19:07:46
URL: http://ritas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0