Hejsan

hejsan!
Har inte haft tid och  satt mig ner och bloggat nu  uder ett par dagar .idag är det lungnare men  har ändå ghanska mkt att göra eller som jag vill ha gjort .

Iallafall i Frdedags så rullade  skoldagen på efter skolan åkte vi och köpte  2 par vår skor .Ifredags lyste solen på oxå och jag tog en tur på moppen första ggn på året .Kändes bra .Nu när det är bättre väderlag så har man större frihet .Man kan åka till stan när man vill man kan göra vad som helst när man vill .Utan att behöva  ha stjuss av mamma eller pappa .nu kan man ju köra själv :).
Sen gjorde jag  pannacotta och sen  blev det lets dance.Den här gånmgen var det morgoan som åkte ut .

I lördags ,eller igår då .Så var det mammas föedelsedag .Vi fira henne rredan halv sex då maria skulle upp och  göra sig iordning  för innebandy träningen som började åtta till halv elva .Efter det kunde inte jag och mamma sommna om så vui gick upp och bakade bullar och gjorde tårtbotten.Sen kom maria hem och vi tog en sväng på moppen.Efter det så åt vi oh efter maten gjorde jag färdig tärtan som blev riktig god.På eftermiddagen kom alla gäster och så .Ungefär 5 i åtta var alla bortt a och vi  kunde sätta oss och se på robinsson.Jag  har längtat jätte mkt efter robinsson och jag längtar redan efter nästa program.Jag tycke gårdagens program var bra .Vad  tyckte ni ?
Sen sommna jag när kommer jag inte ihåg ,haha .

Idag vaknade jag som vanligt tidigt redan vid åtta .Jag satte mig vid datan och kollade runt .
Efter det  käkade jag frukost och satte mig vid datorn och smsade med folk .Senare ska jag se på slumdog som fått 8 oscars .Men innan det har jag mkt kvar att göra .Ska plugga lite matte och ge er skönhetstips .
Maria och mamma ,pappa åker till innebandyn och ska sälja kaffe maria ska vara sarg vakt  och vill inte hänga med så jag kommer bl ensam ganska lungt och skönt ändå.När ajg har gjort allt färdigt så och ifall jag blir uttråkad kan jag ju bara ta moppen in till stan .Vi får se .Nu ska jag lägga in bilder idatorn som jjag sedan ska lägga in här .

Bilder !

Dgaens outfit i fredags ,
Gult linne -från mamma och ifrån förra sommaren
vit linne -ginatricot
jeans -jc
kofta -hm
Det här är ett par av de två jag köpte i fredag .Skorna är björnborg och köptes för 500 på knallen
här är ett par av de två jag köpte i fredag .Skorna är björnborg och köptes för 500 på knallen


På kvällen gjorde jag pannacotta som  jag ställde i frysen på kvällen och lät den stå där tills på morgonen då jag tog urt den och ställde den i kylen.


Såhär blev pannacottannär den blevfärdig .Deckorerad med persikor och en choklad bit  .


På morgonen gjorde vi bullar .Före

Tårtan


Inga fler bilder nu .kmr bild senare på den andra skon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0